Süpermarketlerin müşterilerini daha fazla harcamaya zorlamak için kullandıkları gizli yöntem ortaya çıktı
Muhtemelen herkesin sadece peynir ve ekmek almak için hızla süpermarkete girdiği ve bir şekilde yeni bir mutfak robotu, bir karton içecek ve erişte ile mağazadan çıktığı bir zaman olmuştur. Yeni bir çalışma ise Bir sonraki market alışverişinizde sadece neye ihtiyacınız olduğuna odaklanmak istiyorsanız, yanınızda kulak tıkacı taşımanızı tavsiye ediyor.
Araştırmacılar, alışveriş yapanların mağazada müzik çalarken yüzde 10 daha fazla harcama yaptığını buldu. Ancak Bath Üniversitesi araştırmacılarına göre piyasalardaki bu etki sadece Pazartesi’den Perşembe’ye kadar geçerli.
Araştırmacılar, bunun nedeninin, hafta içi alışveriş yapanların çalışma haftası nedeniyle zihinsel olarak yorgun olma eğiliminde olmaları olduğunu söylüyor. müzik onların ruh halini yükseltir ve daha fazla harcama yapmalarını sağlarolduğunu söylüyor.
Araştırmacılar, haftanın farklı günlerinde müziğin satışlar üzerindeki etkisini değerlendirmek için çalışmalarına başladılar. Grup, Stockholm’deki bir süpermarkette sabah 7’den akşam 11’e kadar yapılan alışverişleri takip ederek toplam 150.000 alışveriş ziyaretini analiz etti. Bu ziyaretlerin bazılarında fon müziği çalarken bazılarında süpermarket sessizdi.
Sonuçlar, pazartesiden perşembeye alışveriş yapanların müzik dinlerken yüzde 10 daha fazla para harcadığını gösterdi.
Araştırmanın yazarı Dr.Carl Philip Albom, “ Hafta boyunca, insanların sınırlı zamanları vardır ve çoğu market alışverişini tam bir iş gününden sonra yapar.dedi ve devam etti: “ Keyifli müziğin zihinsel olarak sakinleştirici bir etkisi var gibi görünüyor ve insanların alışveriş yapma şeklini etkiliyor.”
Ancak araştırmacılara göre cuma günleri insanlar zihinsel olarak daha az yoruluyor ve bunun sonucunda müziğin etkisi azalıyor.
Dr Ahlbon, “ Hafta sonları insanlar temelde daha mutludur ve bu nedenle müziğin olumlu gücü daha az fark edilir.” o ekler.
Bu bulgulara dayanarak araştırmacılar, süpermarketlerin satışlarını artırmak için ses sistemlerini uyarlamaları gerektiğini öne sürüyorlar.